Notice: The called constructor method for WP_Widget in ListCategoryPostsWidget is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in thinkup_widget_categories is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in thinkup_widget_popularposts is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in thinkup_widget_recentcomments is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in thinkup_widget_recentposts is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in thinkup_widget_search is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in thinkup_widget_tagscloud is deprecated since version 4.3.0! Use
__construct()
instead. in /home/klikonli/public_html/tehnopolis.si/wp-includes/functions.php on line 3916
Prehrana

Prehrana

Hrana je najpomembnejša za naše življenje in razvoj, zato je pomembno kakšno hrano vnašamo v naše telo. Hranila delimo v dve skupini :

 

1.)makro hranila: spadajo beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe. Makro hranila potrebujemo v največji količini za zdrav način življenja. Predstavljajo večinski del dnevnega vnosa hranil, so vir energije, ki jih potrebujemo za rast, razvoj, mišice in kosti. Makro hranilo je tudi voda.

 

– beljakovine: predstavljajo 15% človeške teže in so tkiva, ki so sestavljena iz različnih aminokislin. Te aminokisline se pojavljajo v kosteh, mišicah, laseh in nohtih.

Brez aminokislin telo ne more normalno delovati, se ne moremo normalno obnavljat, rasti ali se razvijati. Polovico aminokislin lahko naše telo pridobi iz razgradnje zaužitih beljakovin, te aminokisline se imenujejo neesencialne. Druge aminokisline pa so esencialne, ki jih naše telo ne more samo proizvesti in jih moramo vnašati z prehrano ali prehranskimi dopolnili. Beljakovine lahko uporabljamo tudi za vir energije (glukoze).

Beljakovine so ene najpomembnejših virov prehrane, kadar se intenzivno ukvarjamo s športom, saj pomagajo graditi mišice in pospešijo regeneracijo celotnega telesa. Beljakovine delimo na rastlinske in živalske, ki pa jih je mogoče kupiti tudi kot prah, ki ga zaužiete po treningu. Rastlinske beljakovine so soja, grah, riž, fižol, leča, semena… Živalske beljakovine pa so meso, ribe, jajca in mlečni produkti. Med prehranskimi dopolnili so najbolj zaželene sirotkine beljakovine (whey proteins) , ki jih lahko kupite v trgovini z športno prehrano in dopolnili ali pa kar preko spleta.

 

  • Ogljikovi hidrati : so zelo pomembni za naše telo, saj ga oskrbujejo z energijo. Ogljikove hidrate potrebujemo tudi za centralno in možgansko živčevje. So nujni za ustvarjanje glikogena, ki je osnovna oblika glukoze, ki se skladišči v celicah oz. v mišicah in jetrih. Ogljikove hidrate delimo na enostavne(glukoza,fruktoza,manaktoza.) in kompleksne(disaharidi,polisaharidi in oligosaharidi). Kompleksni ogljikovi hidrati so veliko bolj zdravi od enostavnih in jih prebavi veliko počasneje. Živila, ki vsebujejo kompleksne ogljikove hidrate pa so : – polnozrnat riž
  • Polnozrnate testenine
  • Kvinoja
  • Leča
  • Kus kus
  • Oseni kosmiči…

 

Maščobe: predstavljajo energijo za telo in se uporabljajo v možganskih celicah, pomembni pa so tudi za naše hormone. Maščobe so pomembne tudi za skladiščenje in absorcijo vitaminov(a,d,e,k.). Maščobe imajo dva krat višjo energijsko vrednost kor beljakovine in ogljikovi hidrati. Maščobe delimo na nasičene in nenasičene. So po večini živalskega izvora in so v večjih količinah zdravju škodljive. Nenasičene maščobne kisline so pretežno rastlinskega izvora. Pod maščobe sodijo omega 3, 6in 9. Trans maščobne kisline so najmanj zaželene, ki se jih je treba izogibati. Pojavljajo se v mlečnih izdelkih, sladoledu, tortah in določenemu mesu. Kadar pa hujšamo moramo zmanjšati vnos maščob in povečati vnos proteinov oz. beljakovin in zdravih ogljikovih hidratov. Uravnotežena prehrana je ključ do zdravega načina življenja. Nikakor pa ne pozabite na športne aktivnosti, ki so še tako pomembne za zdravo in prijetno življenje. Športne aktivnosti na telo delujejo tudi protistresno.